Manfred EigenRuthild Winkler: A játék című 1981-ben megjelent könyvnek a 231-239. oldalán leírt, J. H. Conway nyomán megjelentetett életjáték számítógépes megvalósítását találjuk ebben a programban. A sejtek (kék korongok) túlélési szabályai:

 

  1. Túlélés: Ha egy korongnak 2 vagy 3 szomszédja van (a 8-ból!), akkor a következő generációban is él.
  2. Halál: Ha egy korongnak háromnál több szomszédja van, akkor túlnépesedés miatt kihal, ha kettőnél kevesebb, akkor elnéptelenedés miatt hal ki.
  3. Születés: ha egy helyen nincs korong, de pontosan három szomszédja van, akkor ott korong születik.

 

A lehetőségekre a látható menükből könnyen következtethetünk. Az élettér a pontok halmaza 60x60-as. Kérhetünk a géptől meghatározott számú, véletlen elhelyezkedésű elemet. Saját magunk is helyezhetünk el és vehetünk le elemeket egér kettős kattintással. Lehet lépésenként lejátszani az életfolyamatokat, de lehet automatikus ismétléssel is. Az idő, a két ciklus közötti várakozási időt jelenti. Két beprogramozott szituációt is választhatunk, az egyik a sikló, mely vándorol az élettérben, és egy ágyúnak nevezett konfiguráció, mely tetszőleges sokszor megismétli önmagát. Az automatikus fázisok a Stop funkcióval megállíthatók, de starttal újra indíthatók.

 

Egy véletlen indítás:

 

 

A „kihalási” állapot:

 

 

Az ágyú működés közben: