Manfred Eigen – Ruthild Winkler: A játék című
1981-ben megjelent könyvnek a 231-239. oldalán leírt, J. H. Conway
nyomán megjelentetett életjáték számítógépes megvalósítását
találjuk ebben a programban. A sejtek (kék korongok) túlélési szabályai:
A lehetőségekre a látható menükből könnyen következtethetünk. Az
élettér a pontok halmaza 60x60-as. Kérhetünk a géptől meghatározott számú,
véletlen elhelyezkedésű elemet. Saját magunk is helyezhetünk el és vehetünk le
elemeket egér kettős kattintással. Lehet lépésenként lejátszani az
életfolyamatokat, de lehet automatikus ismétléssel is. Az idő, a két ciklus
közötti várakozási időt jelenti. Két beprogramozott szituációt is választhatunk,
az egyik a sikló, mely vándorol az élettérben, és egy ágyúnak nevezett
konfiguráció, mely tetszőleges sokszor megismétli önmagát. Az automatikus
fázisok a Stop funkcióval megállíthatók, de starttal újra indíthatók.
Egy véletlen indítás:
A „kihalási” állapot:
Az ágyú működés közben: